söndag 20 januari 2013

Fifty shade of WHAT!!!

okej så jag läste den där boken som har blivit omtalad och man bara måste läsa den. jag streckläste den på engelska 6h senare så vet jag inte hur jag känner, både gillar och hatar den. här är lite info:

Fifty Shades of Grey
Mr Grey
27-årig multimiljonär som gillar BDSM, driver ett företag och är hopplöst kär i Anastasia.

Anastasia (Ana)
22-åring student, precis tagit studenten, mamma som bor i Georgia, oskuld, hopplöst kär i Mr Grey.

Det dåliga enligt mig
Mr Grey är: svartsjuk, grovt BDSM:ad, kontrollfreak, måste styra över alla ink Ana, Ana får inte träffa sina killkompisar eller vänner om hon inte säger var hon ska. Ana måste informera Mr GRey vad allt innebär annars kan han bli arg och smiska henne varvat med sex. ana är hopplöst förälskad och för att kunna ha ett förållande med Mr Grey måste hon skriva under ett kontrakt som gör att hon måste vara hans BDSM-slav. annars funkar inte förhållandet. det känns lite weird när han köper en massa dyra saker och ger henne de sakerna (ipåhod,blueberryphone, imac,..BIL!!!) för att se till att hon har det bra, han vet exakt var ana är ve var hennes mor bor, möter upp henne där, säger inte så mkt om sin familj och störst av allt HON FÅR INTE RÖRA HONOM UNDER SEX!!! av detta vet man inte förutom at när ana tar upp detta stänger grey av och han blir arg och tar henne bakifrån!...Sjukt jag vet

Det braiga enligt mig
Har absolut ingen aning men ändå vill jag fortsätta läsa trilogin det är det sjuka. kommer det bli bättre? får man reda på varför man inte får röra honom under sex? ingen men jag står under grejen ska man köpa den eller låta bli... det är skrämmande hur ana försvarar grey  för alla hennes vänner samt. när grey slinker igenom föräldrarna syn. Den hade kunnat bli så mycket bättre ifall man tog bort stalkerproblemet och svartsjukedramat och the red room of pain hade fått mer en jämliktscen.


Jag är förvirrad efter att ha läst boken och ag hatar den och gillar den dessutom så tycker jag att den är för läskig att bli på topsäljande böcker listan för detta hadlar om att mannen har dominans och kvinnan är under.

det är vad jag tycker, tror jag lånar böckerna och hoppas att det bli bättre i fortsättningen i handlingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar