tisdag 8 november 2011

Tisdag

Ville dö idag på seminariumet, jag erkänner kände mig heöt död, kanske är det ålderdomen som kommer smygande eller var det kanske för ämnet vi hade. Ämnet var nämligen historia, epos sagor, muntligt-skriftlig. Homeros, och Odysséen, Tusen och en natt, känner mig lite dum i huvet eftersom jag inte hänger med i tidslinjer även fall jag målar och fattar då.

Men ändå nog om det, firade farmor idag 81 år, Känns tung att hälsa på men ändå lättande, känns liksom inte som farmor längre utan det är mer en gammal dam man hälsar på nu. Förr fick man ju alltid saft och hemmagjorda bullar som var så goda men nu är det mer är hon glad idag eller sur. Fick reda på att mormor inte äter eller dricker längre, känns jobbigt men ändå inte eftersom jag redan har förlorat henne innan. Det jobbiga är att minnas alla fina minnen och tänka på hur hon är idag då hon inte kommer ihåg en. Känns bara tungt just nu med att ha det i bakhuvet, vill mest inte tänka på det.

Iallafall var duktig när jag kom hem har läst alla sagor till torsdagen läst halva kursböckerna till torsdagen. Imorgon har jag bestämt mig att gå på BodyBalace kl 10:00 och sen basta och gå till biblitoteket och läsa mer så man kan lägga sig fredagens plugg bakom sig och plugga på torsdagen så man kan få helgen pluggfri.Låter toppen för det men grejen är ju att det skall funka också.

tror jag skall se på gamla kort frpn morfar och mormors tid i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar