måndag 13 juni 2011

Steget

i helgen har jag vart hos min moster Lena. på lördagen gick vi till kolonierna på sjöbergen (i närheten av röda sten), regeringen vill riva och bygga lyxbostäder vilket jag tycker är dumt....Det har historia som aldrig förr. Klappade en duva och såg kycklingar och två stiliga tuppar med sina tjejer, jättevacket och jag råder att gå dit innan de skall "riva" det (kommer vara demostration mot rivningen).

Lånade filmer och gick mot mariaplan-plaskdammen, men den var inte fylld och de hade istället en mammutkonsert, unga skall kunna skriva och spela in låtar där m.m.

Vi såg på flera band men det bandet som  Steget som är jättebra, finns på spotify, kär i alla låtar.

Söndagen tog vi det lugnt, såg på en dokumentär om de här två damerna HÄR , otroligt, jag blev väldigt inspirerad till att måla. så det gjorde jag när jag kom hem, tog kort på en solros, målade av solrosen och sen målade jag hav med inspiration från de två damerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar