torsdag 16 september 2010

Duktiga jag, liksom

Ja idag var jag då på föreläsning, om etik och moral, föreläsaren var en norsk och var jättebra tyckte jag. Älskar lärarprogrammet, det är liksom lite flummigt och man har liksom inte riktigt koll på allt. Iaf det jag tycker är bra på lärarprogrammet är även om de säger att man skall läsa typ 249 sidor till en speciell dag behöver man inte detta speciellt noga. Det kommer liksom inte ett stort prov det (än). Fast detta är ju kursen LAU110 och det är bara hur man beter sig mot barn och ungdomar och hur man kan växa som lärare. nu menar jag ju inte att man skall sluta läsa  alla sidor, men man behöver inte lägga allt på minnet som med glosor. Vilket är väldigt bra, jag känner att om jag berättar och får ett svar som säger att man inte förstår då kan man förklara på ett annat sätt. Medan om man nu skall skriva en uppsats ensam, utan basgruppen, då blir det ofta att den som läser kanske inte förstår och sätter då kanske ett g eller ig, bara för att inte kan formulera rätt på papper men man kan göra det via mun. och det tycker jag är väldigt bra.

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Imorgon kommer Lisa hem från Borlänge, på lördag kommer hon hit till mig, de du!

Flummigt = En glad Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar