fredag 26 oktober 2012

Veckans stjärna: Anna Röding


Sitter hemma och läser aftonbladet, så klickar jag mig in på vardagshjältar och där är det en liten intervju med kändisar och så. Jag anser mig inte alls som kändis och så men jag gillar dessa frågor, därför vill jag vara en stjärna för en dag eller en vecka. Jag kanske har fått dig att le eller skratta (på ont och gott). Sen tycker jag att det är väldigt bra att yngre personer ser att livet förändras och det kan bli bättre och inte sämre, när man är ung och dum och osäker på sig själv, så här är min intervju:

Vem var du på gymnasiet?
– Pratglad, rolig människa som hade bestämt sig för att bli kompis på alla, vara självsäker, få bra betyg och vara helt enkelt bäst. Men innerst inne så fejkade jag tills jag var helt bäst på mig själv, och det hände nog runt 2-3:an då började jag känna mig säker och inte dum, jag kunde vara mig själv.

Vad önskar du att du hade vetat när du var 15?
– De personer du är rädd för kommer bli dina vänner. Att man inte är dum utan bara oerfaren, det är inget fel att vara tyst, dina åsikt är inte dumma. Att du gjorde rätt att hålla dig undan sprit och droger och sånt som de flesta gjorde under den tiden. Men sätt igång och plugga du är smart!

Har du gjort något modigt som du är extra stolt över?
– Jag är stolt över att jag vågade byta linje i gymnasiet till en annan, att jag vågade vara mig själv, att jag tog tag i folk som jag inte visste kunde vara mina vänner. Att jag har en nära relation med min familj och mina närmaste vänner. Att våga stå upp för mig själv (har kommit på senare år)

Vem är din hjälte?
– Min mamma (det säger alla kändisar), och kändis som är min hjälte är alla författare som skriver en sådan bra bok att man bara lusläser/streckläser den hela tiden, de är mina hjältar i vardagen. Med böcker försvinner man in i en annan värld, man blir någon annan, det är något helt fantastik. 

Om du kunde få en superhjältekraft, vilken skulle det vara?
- Teleportera sig, tänk att bara tänka på en plats och sen vara där. helt sjukt det vill jag verkligen, eller ha trollstav. Kanske märker ni att jag läser Harry Potter just nu, underbar bok älskar den!

Ja det var allt för denna gång nu skall jag försvinna till tvn. X-factor just nu ahhhh Benny, Isak och J.A.M
 och sen äta och sen lördagsgodis!

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar