lördag 5 februari 2011

Bröderna Lejonhjärta

Våran läxa tills tisdag är att läsa ut Bröderna Lejonhjärta och det är det jag har gjort idag. Kan också säga att detta var första boken jagg har läst av Astrid Lindgren. Och jag tycker att filmerna är underbara så jag fattar inte varför jag inte har läst Böckerna innan, men nu blir det ändring.

Älskar sportify, läser med min Indie typ lista, typ de 10 sista låtarna jag har där på och jag tycker det är underbart. Jag brukar streckläsa böcker men idag blev det inte så, Bröderna Lejonhjärta är på 227 sidor. läste de första 100 sidorna på morgonen sen åkte jag med mamma och handlade mat, idag blir det potatisgratän med kött och bearneis så, med en underbar sallad till.

Jag har kommit fram till att jag har väldigt få vänner man ser dagligen. När räcknas man som vän egentligen? Hur som helst de vänner som jag känner till som är mina vänner är mina bästa vänner kan man räkna upp på två händer. Älskar er iallafall, massa hjärtan till Er!

Hmm imorgon blir det att dammsuga rummet. Kolla lite mer

 Läsa Bröderna Lejonhjärta fick mig att inse att vi alla kan göra något, ååhh vad jag gillade den
 Det första jag såg i boken var texten, "det är sömig och tråkigt" vilken dålig kommentar av boken då jag älskade den. Man skall inte döma boken genom utseendet!
Kan inte bestämma mig vilken bok man skall läsa sen, det blir nog Matilda av Roald Dahl!

1 kommentar: