torsdag 24 februari 2011

Dagen innan Borlänge

Ja det är dagen innan Borlänge resan, upp till Giraffen Lisa. Längtar och nu kryper det upp på i ryggen på oss, inte långt kvar nu. Idag har jag packat, typ allt, det ända som skall i är tandborste och mjukisbyxor+ kudde sen är jag klar. Tror jag. Har läst Pippi idag, för första gången!? fattar inte hur jag inte har läst den innan, men ack det har jag inte. Otroligt tycker jag. Skall snart måla naglarna, har inte bestämt mig vilken bok me man skall läsa, måste läsa ut 3 böcker innan nästa vecka, wow. tycker att man borde ha planera, och det har jag gjort, jag har bara inte följt planen så bra!

Just nu sitter jag i sängen och innan gjorde jag semla åt hela familjen, typ! Gott med semla!

Idag skall jag visst prata om min favoritkvinna. Och jag har många jag ser upp till men om jag skall säga en som jag känner är det min mamma,en stark kämpe som alltid är bäst i alla lägen!

I Tv och filmvärlden är det Emily Deschanel Otrolig bra människa, vegan (vill också bli,typ), djurvän och bra skådespelare, och så gillar jag Keira Knightley!

I författarvärden är det Astrid Lindgren: även fast jag började läsa böckerna hon har skrivit för typ två veckor sedan), Marian Keyes: otrolig i romantiska fast även allvarliga böcker och Diana Gabladon: Hennes böcker trollband mig vid en ålder på 14, vilken nog inte skall läsas vid den åldern men den träffade mig rakt i hjärtat. Även J.K Rowling får vi inte glömma!

Favoritkvinnorna, alla ha bidragit och format den person jag är idag!
Från vänster uppifrån: Emily Deschanel, Astrid Lindgren,Keira Knightley, Mamma Ingrid Röding
Från vänster längst ner: Diana Gabladon, J.K Rowling , Marian Keyes 
Bilderna är tagna av google (man skall ju länka till hemsidan man har tagit dem ifrån, men jag orkar inte detta, men jag vill bara säga alla bilderna (förutom mamma) är inte tagna av mig!)

Kanske skall återgå till läsningen!

Tjola hopp tjolahej, jag skriver på söndag!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar