lördag 27 februari 2010

Balklänningar i massor, bissy lördag...

idag har man vart och provat klänningar till balen, först när vi gick in där (jag och mamma) så såg vi bara en massa fina klänningar, man vill ha och bröllopsklänningar. Jag är ingen speciell klänningsbrud som älskar att klä mig i klänningar men under den tiden där inne såg jag faktiskt  fram emot balen, nu närmar det sig. Den klänningen jag har fantiserat ut fanns ju såklart inte men  jag provade  en röd, jätteröd menar jag då, men även om den var jätte fin så var den inte min smak direkt, och så var den för liten, fanns i större storlekar men ändå, gillade den inte. så här såg den ut

Inte min stil.


Sen provade vi en annan, innan mammas telefonminne tog slut så vi kunde inte ta på den klänningen jag skall ha, men på måndag skall vi dit igen och lägga upp den och sy in den då den var för stor, då det inte fanns i min stl, men om man får den in sydd så blir den ju min ändå, ingen har min kropps form liksom. Sen sa hon att väldigt många har köpt den men  äsch, man gör ju den till sin egen om man bär upp den annorlunda, vem bryr sig då om att 2-10 pers har samma? 


här är dock den andra klänningen jag provade ( inte den jag skall ha):

Typ samma drapering skall jag ha.

Iallafall , sen kollade vi i sko affärer och hittade direkt balskor, vilken tur eftersom vi skall sy upp den, och det var 3 cm klack, det gillar vi!
undertiden jag provade tittade vi också på skor till slutet av vintern våren, och vi hittade ett par, vilken tur man kan ha liksom, först BALskor och sen VINTER/VÅR skor.

 
Balskor och vinter/vårskor + 1001 filmer du måste se innan du dör,
mascara och tuggummi.


Sen åkte vi till ICA Maxi och köpte lite saker till mormor  (ligger på ålderdomshem), som t.ex godis,frukt,dryck och tidning,(mormor har blivit ett godisfreak). Satt där i någon timma, och pratade. Sen åkte vi hem och Thor och Carolin har vart här igår tills idag, vilken underbar go kille Thor är egentligen, suttit och kört BILAR, BILAR och BILAR, hela dagen igår och lite idag. 

Thor och Anna tillsammans i soffan

Helgen har varit underbar...
Bara för det bjuder man på ett till kort alla där ute som läser.

 Dagen är bra, bra, idag!

Nu skall vi se vad man kan göra nu, kanske någon film kanske..., måste ju plugga igenom mig 1001 filmer innan jag DÖR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar