fredag 12 februari 2010

Sportlov

Ja, nu har vecka 7 kommit till oss igen, sportlovs veckan, då alla åker bort eller tillbringar veckan med sina nära och kära. Fredagen började bra, studieyrkesmöte ade jag idag, funderar på svenska-samhälls lärare för åk 4-6. De jobbiga åren enligt vissa, men jag vill vara som min lärare i åk 4-5, hon var sträng men ändå snäll, hon hade en sådan "makt" över en. Eller Christer som pratade om sina döttrar under biologilektionerna. Dem var underbara, verkligen stöttande för elever när dem hade svårt. En sådan lärare vill jag bli. En som stöttar och hjälper en.

Sen var det ju marinbiologi, så intressant att det kryper i benen, men då är det också så att jag måste studera på komvux en termin och har jag verkligen lust till det?

Så jag tänkte, läsa till lärare, få ett jobb, studera på komvux efter ett tag, läsa marinbiologi. Men det bli väldigt många år som pluggare, svåra beslut men till slut kan det bara bli bra. Eller?

Så sportlov, imorgon så skall vi till Hacket och se på Kent. Lite förfest innan också, kan bara bli trevligt, tycker jag.

Lite vinterbilder blir det nu också.

Ha ett riktigt glatt och roligt sportlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar